tehlikeli alan
(ÇEV: ANİTA SEZGENER, SELCAN PEKSAN, SEVİNÇ ÇALHANOĞLU)
Tarih:
Dişil diller: onların içinden konuşarak: biçimlendiririz, nehrin kıyısını, su
metaforu yok, özellikle, zihni solunuma bırak
Bu gün, hep olduğu gibi çelişkili, imalarla,
mesela kaçan hava, söylenen ve yolda: bir yere doğru
Kırışmış zaman yüzünü çeviriyor, şehrin içlerine ve
rüzgar, bekliyor, ne aşkın bir bedenden ayrılma sahnesi ne de
gökten yağan figürler, sadece ekmek
Kızartıyoruz, kurusu kalıyor, kaybı işaret eden başka bir ifade: kadınlar
ve dil, karşı çıktığımız tarih, kayda değer bulmadığı için
vuku bulan ilişkileri
Soyutlama:
Gevşek hava, marjinal piyasalar, düz yazıya geçiş zamanı,
raydan çıktı, yıpranmış çerçeveden sıvıştı: sahanlık ve
sabah her zamanki gibi ağarıyordu
Kırılmıştı, tam manasıyla, sanki tohumlar
belirgin işaretler, çekirdekler, toprağa sabit malzemeler, yanıp
sönen ampuller gibi gözler önüne serilmişti, korunmuş, zorlanmıştı
Tam manasıyla olmayan: bilgi parçaları, konuşulmuş, çizgi roman
imlâ düzenlemeleri, kötü yönetilmiş zeminin etrafında
bir ses oluşur
Bana göre ve vekilleriyle odaya kapatılmışken, görevlerin belirlenmesi
öncelik kazandı ve ayrıca — teslimat genç öğleden sonrayı
şikayetlerle kesintiye uğratmıştı, koku çok güçlüydü
Hafıza:
Son tur. bir dokunuş. Öncelik kazanıyor. nehre ve
yakın takibe nazaran. teferruatı ayırarak. dolap
boşluğuna
Zihnin. ki bilgi vermeksizin. bugün. dil, başın üst kısmına
yapışıyor. ve tıklayarak kapat: hiçbir haber
Konum:
Zekanın inceden dönüşümü. aktarılıyor. otobüs hattına
akıl yolunun. artık oto-dürtü değil. bu yeni alanda.
toplumsal korkunun çatlaklarına sarılan. bozulmamış. istilacı. zorlanıyor
farkındalık göstermeye kurtularak odaklanmış bakışlarından
diğerlerinin şimdi ve hâlâ burada
Kadın ve Dil:
İsimsiz hafıza. saklamak için güven verici ısıya ihtiyaç duyuyor
deneyimi
saklamak için güven veren ısıya ihtiyaç duyarak,
Ayrıntılara müsaade edilen bir yol var. görüntü alışverişi
asla herhangi bir dil bilgisine veya ilişkilerin söz dizimine göre işlemeyen
Kokuları içine alarak. masumiyet forumu. her şeyin
bilindiği. her örnek, avuç içinde işaretlenmiş bir etki alanı haline gelir
Değişen karelerde hiç görülmeyen bir sahne oynanır.
muşamba görsel baskının birincil simgeleri gerçek
Ebeveynlik numaraları tabuyu ihlal ederek işlev görür; bir
duygusal iktisat temsili sahte ve gizlenen
Öz-düşünümsel inceleme ve sansür yakınlığa muhtaçtır
kişisel yazmanın dinamik eyleminde vaatler icat ederek
CRITICAL FIELD
History:
Female tongues: speaking in th, em: we shape, the river’s edge, no
water metaphors, necessarily, treat the mind to respiration
This day, always contradicting, the means of reference, as if the
escaping air, meant, and was on its way to: some place
Wrinkled time, takes its face forward, into the city, and the
wind, waiting, no scenes of transcendent disembodiment, no
falling figures from the sky, just bread
We toast, the dry remains, another mention suggesting loss: women
and language, we work against, history, which eliminates the
relations by which: this has occurred
Abstraction:
Looser air, marginal markets, the time of passing into prose,
jumped the track, and slipped through the smacked frame: well and
morning is also always breaking
Broke, as if there were, literally: seeds displayed as
prominently as signs, kernels, the stuff still in the ground, the
bulbs, flashing, protected, forced by association
Not literal: the crush of information, spoken, comic book
arrangements of punctuation on the mismanaged stage around them,
a voice occurs
To me, and closeted with her ministers, the shaping of tasks took
precedence over and there was also — delivery interrupted the
young afternoon with complaints, the odor too strong
Memory:
The last round. a touch. taking precedence. over the river and
the hot trail. shutting away the particulars. into the cabinet
space of
Mind. which is without information. today. the tongue stuck to
the top of the head. and clicking shut: no news is
Location:
A subtle transformation of intellect. transfer. into the busline
route of mind. not auto-motive anymore. in this new space. which
hugs the crevices of social fear. intact. invasive. much at pains
to demonstrate awareness which surviving the focused gaze of
others now and still here
Women and Language:
Memory without name. needing the reassuring heat to retain
experience
needing the reassuring heat to retain ,
Specifics have a way with permission. exchanging images which
never functioned according to any grammar or syntax of relations
Taking in odors. the forum of innocence. in which everything is
known. every instance becomes a domain marked on the palm
A scene is enacted which is never seen on the alternating squares
of linoleum the primary icons of the visual repress real
Parental disguises function by violation of taboo; the
representation of emotional economy faked and concealing
Self-reflective examination and the censor begs for intimacy
inventing promises in the dynamic action of writing the personal